21 Ocak 2009 Çarşamba

ÖSS Rezaleti

Rezalet, kelimenin tam anlamıyla rezalet.
Beceriksizlik, iş bilmezlik, basiretsizlik…
Aklınıza ne gelirse söyleyin.
Nasıl olsa sizi ciddiye alan yok.

Gençliğimiz, geleceğimiz; deneme tahtası.
O tahtanın ortasında, bu memleketin çocukları.
Yazık, çok yazık…

Dene deneyebildiğin kadar.
Nasıl olsa arayan yok, soran yok.
Arayan soran olsa ne çıkar; ortada, konunun muhatabı yok.

‘’Değiştiriyorum, değiştiriyorum…
Değiştirdim’’

Harika bir sistem (!)
Bundan böyle, çocuklarımız dershane bataklığından kurtulacak(!)
Ezber yok(!)
Kabus yok(!)…
‘’Yaşasın, Tek Basamaklı ÖSS!’’

ÖYS??? Tü, kaka…

Kaç yıl gitti?
Üç.

Olmadı bu sistemin de hataları var.
Soru sayısı yetersiz.
Başarıyı ölçmüyor.
Alanları iyi belirlemiyor…

Eee, ne yapalım?
Değiştirelim.

‘’Değiştiriyorum, değiştiriyorum…
Değiştirdim.’’

Harika bir sistem(!)
Bundan böyle, çocuklarımız dershane bataklığından kurtulacak(!)
Ezber yok(!)
Kabus yok(!)…
‘’Yaşasın, Soru Sayısı Arttırılmış, Aynı Anda Uygulamalı, Çift Basamaklı ÖSS!’’

Tek Basamaklı ÖSS??? Tü, kaka.

Kaç yıl gitti?
Dört.

Olmadı bu sistemin de hataları var.
Soru sayısı yeterli-yetesiz.
Aynı anda uygulamalı pek sağlıklı değil.
Sadece test olması da sakıncalı.
Hem çocukları tembelleştiriyor, hem de onları dershanelere bağımlı kılıyor.

Eee, ne yapalım?
Değiştirelim.

‘’Değiştiriyorum, değiştiriyorum…
Değiştirdim.’’

Harika bir sistem(!)
Bundan böyle çocuklarımız dershane bataklığından kurtulacak(!)
Ezber yok(!)
Kabus yok(!)…
‘’Yaşasın, ÖYS!’’

Soru Sayısı Arttırılmış, Aynı Anda Uygulamalı, Çift Basamaklı ÖSS??? Tüü, kaka.

Dön baba dön…
Sanırım birileri bizim çocuklarla kafa buluyor.

Haddim değil ama ben yine söyleyeyim; siz bence sistemi değil, kendinizi değiştirin.
Çünkü marifet, sistemde değil; marifet Türkiye gerçeklerini görebilmek, ona uygun çözümler üretebilmekte.

Hiç yorum yok: