15 Haziran 2008 Pazar

3.03=19

Bu nedir diyenleriniz çıkacaktır.
3.03=19.
Bu bir Telekom hesabı, daha doğrusu faturası.
Pek de eski değil, oldukça yeni.

Benim bu hesaba pek aklım ermedi.
Eminim ki sizin de pek aklınız ermeyecek.
Gerçi bu hesaba aklı erenler var ki, böyle bir fatura düzenleyip göndermişler.

Nedir, 3.03=19 ?
Birlikte bakıp anlamaya çalışalım.
Aylık görüşme ücreti (şehiriçi+şehirler arası), 3.03 TL.
Başka bir söyleyişle alınan ya da Telekomun bana verdiği hizmet karşılığı.
Peki, alınan hizmet bu; ödenmesi gereken, 19 TL.

Dünyanın neresinde böyle bir fatura var, çok merak ediyorum.
Hem de faturada belirtiyorsunuz 3.03 TL’lik hizmet aldınız, ancak 19 TL ödeyeceksiniz.
Maşallah ballı börek.

Ağlasam mı gülsem mi, anlayamadım.
Nedir desem, biliyorum ki kimse açıklayamayacak bana bu faturayı.
En iyi niyetlisi faturada yazanları bana yinelemekten başka bir şey yapmayacak.

Bakın onlar yinelemeden ben size söyleyeyim.
Aylık ücret (sorma ver parası): 10.64
KDV: 2.59
Özel İletişim Vergisi: 2.16
Görüşme Ücreti: 3.03
Ödenmesi Gereken Toplam Ücret: 19 TL

Yanlış içinde yanlış.
KDV de Özel İletişim Vergisi de aldığınız hizmetle ilgilidir.
Benim aldığım hizmet, 3.03 TL.
Eğer KDV ve Özel İletişim Vergisi ödemem gerekiyorsa esas alınması gereken rakam 3.03 TL’dir, 13.67 değildir.
Çünkü ben 10.64 TL’lik hizmeti almadım.

Bu para, bana hiçbir hizmet verilmeden benden istenen para.
Haa, burada kalkıp tesis mesis gibi laflar edebilirler.
Hemen peşinen söyleyeyim, bu türden laflar artık çok yavanlaştı..


Sonuç olarak, hizmet satmak, ticaret yapmak isteyen kendi tesisini kendi kurar.
Varsa bildiğiniz böyle risksiz, yağlı işler, gösterin bize de, sayenizde iş güç sahibi olalım.

Hiç yorum yok: