28 Eylül 2009 Pazartesi

Sözcüklerle Oynamak

Yakalandı mı, teslim mi oldu?
Hiç kuşkusuz teslim oldu.

Kim mi?
Cem Garipoğlu.

Ancak sabahleyin televizyonu açtığımda, bir televizyon kanalı (adını bilerek vermiyorum), ''Cem Garipoğlu yakalandı.'' manşetiyle yayın yapıyor, olayın gelmişini geçmişini tüm detaylarıyla yayınlıyordu.

Bir ara diğer televizyonlara baktığımda Cem Garipoğlu’nun avukatının açıklamasıyla karşılaştım.
Avukat, Cem’i polise kendisinin teslim ettiğini, teslim etmeden önce de polise haber verdiğini söylüyordu.

Olayın özü. Cem Garipoğlu ''yakalanmamış'', ''teslim olmuş''tu.

Benim burada özellikle ilgilendiğim Cem’in yakalanması ya da teslim olması değil, bir televizyon kanalının bilerek ya da bilmeden ''sözcüklerle oynaması''

''Sözcüklerle oynamak'' diyorum; çünkü ''yakalanmak'' ve ''teslim olmak'' arasındaki farkı bilmemek bir televizyon kanalı için cahillikle eşdeğer bence.
Bir haber kanalının bu kadar cahil olabileceğini düşünmek ise mümkün olamayacağına göre, geriye ne kalıyor: ''sözcüklerle oynamak'' kalıyor.

Sözcüklerle bilerek oynamak, ''kamuoyunu yanıltmak, yanıltmaya çalışmak''tan başka bir şey değil.
Umarım, bu olayda birilerine hoş görünmek gibi bir kastı, bir beklentisi yoktur bu haber kanalının.
Eğer varsa yazık, çok yazık.
Yoo, yanlışlık diyecek olurlarsa o zaman ''Türkçe adına çok ayıp''.

Yine de ben ne olur ne olmaz bu iki sözcüğün anlamlarını belirteyim:
''yakalanmak'' ele geçirilmek; ''teslim olmak'' ise, kendini teslim etmek, mücadeleden vazgeçmektir.

Hiç yorum yok: